Programează o vizită

Voi fi bucuroasa sa aplic cunostintele si experienta acumulata pe teritoriul tarii si din afara, pentru a va ajuta in solutionarea anumitor probleme ginecologice. Nu ezitati sa-mi adresati intrebari directe prin intermediul acestei pagini. Toata informatia primita este confidentiala si nu va fi divulgata nimanui.

Suna:
0698 00 779

Scrie un email:
info@ginecolog.md

facebook.com/MedicGinecologChisinau

Programează-te
Cum să-ți controlezi greutatea în sarcină?

3 decembrie 2018 la 18:20

Cum să-ți controlezi greutatea în sarcină?

Fiecare femeie acumulează în sarcină un anumit număr de kilograme, unele atât de puține încât imediat după naștere revin la formele inițiale, altele atât de multe încât vor avea de muncit pentru a-și reface silueta. Greutatea care se adaugă pe parcursul celor 9 luni influențează nu doar sănătatea graviduței, dar și a fătului. Așadar, este necesar să țineți cont de recomandările medicului ginecolog la acest subiect și să mâncați diversificat, iar în cazul în care nu aveți contraindicații, să faceți și gimnastică specială.

Pentru a naște ușor și a avea un bebeluș sănătos, graviduța urmează să adauge treptat, de-a lungul celor nouă luni, circa 10-13 kilograme. Astfel, dacă sunteți însărcinată este important să alegeți o dietă echilibrată, care să acopere și necesitățile de dezvoltare a fătului, dar în același timp, să nu exagerați. Este indicat să consumați cu cel mult 300 de calorii mai mult zilnic față de perioada de până la sarcină.

În continuare, vă prezentăm informații utile despre alimentația în sarcină, exercițiile permise graviduțelor și cum aflați greutatea ideală pentru dvs, în funcție de indicele masei corporale (IMC).

Câte kg puteți adăuga pentru a avea o sarcină fără riscuri

În primul trimestru de sarcină, femeile mai slăbuțe anterior vor acumula circa 3-4 kg, iar cele cu o constituție mai solidă – în mediu 2 kg. În continuare, se vor adăuga câte cel puțin 500 de grame lunar, dar asta nu înseamnă că tot surplusul de greutate este cauzat de depozitele de grăsime! Mai ales pentru femeile care au mare grijă de siluetă, să adauge 13 kilograme în mai puțin de un an pare prea stresant, dar de fapt, doar 4 din acestea sunt grăsimi, celelalte repartizându-se în felul următor:
– fătul – 3-3,5 kg;
– lichidul amniotic – 1-1,5 kg;
– placenta – 500 gr;
– mărirea sânilor – între 600 și 900 gr;
– uterul – 1-1,5 kg;
– mărirea volumului de sânge – 1 kg.

Dacă tot ați aflat cum stau lucrurile, vă puteți relaxa și bucura de perioada în care fătul se dezvoltă în burtica dvs.

Bineînțeles că fiecare organism este individual, iar pornind de la acest fapt, limita normală a greutății ce poate fi adăugată în sarcină diferă de la o graviduță la alta. Ca să aflați care este această limită în cazul dvs, este necesar întâi să calculați indicele masei corporale. Pentru aceasta, înmulțiți întâi înălțimea dvs cu aceeași valoare, apoi împărțiți greutatea la rezultatul obținut anterior. Pentru a vă simplifica acest calcul, vă oferim și exemplul unei femei cu înălțimea de 1,60m și greutatea de 50 kg.

Exemplu: IMC = 50/ (1,60 x 1,60) = 19.53.

Reieșind din tabelul celor 4 tipuri de IMC( pe care îl prezentăm mai jos), femeia din exemplu nostru are greutatea ideală.

Greutatea după cele 4 tipuri de IMC:
1. IMC < 18,5 kg – persoană subponderală;
2. IMC = 18,5 – 25 kg – persoană cu greutatea ideală;
3. IMC = 25 – 30 – persoană supraponderală;
4. IMC = 30 – 40 – persoană obeză.

1. Dacă faceți parte din categoria persoanelor subponderale, va trebui să mâncați mai mult și mai consistent, pentru a acumula suficient în greutate. În caz contrar, riscați să nașteți un bebeluș cu greutate sub limita normal. Limita maximă pe care o puteți atinge este de 19 kg.

2. Dacă vă încadrați în categoria cu IMC de 18,5-25, este recomandat să nu acumulați mai mult de 14 kg în sarcină.

3. Dacă sunteți supraponderală, va trebui să urmăriți ca greutatea maximă acumulată până la sfârșit de sarcină să nu depășească 12 kg.

4. Iar dacă ați fost obeză până la sarcină, atunci aveți voie să adăugați maxim 6 – 10 kg în perioada celor 9 luni de graviditate.
În cazul în care aveți o sarcină gemelară, indiferent de IMC-ul dvs, este recomandat să acumulați o greutate echivalentă cu cea pentru un copil și încă jumătate din aceasta. În cifre, limitele variază între 15 și 21 kg.

Indiferent de greutatea dvs înainte de concepre, este important să cunoașteți că un surplus mare de kilograme poate provoca multiple complicații în timpul sarcinii, cum ar fi: hipertensiunea arterială, diabetul gestațional, preeclampsia.

Alimentația în sarcină

Pentru a asigura organismului dvs și bebelușului necesarul zilnic de elemente nutritive nu este obligatoriu să mâncați cât doi, ci mai degrabă, de două ori mai consistent și mai sănătos.Va trebui să alegeți cu mare grijă produsele, pentru a avea o alimentației variată și echilibrată. O altă recomandare este să mâncați câte puțin și des, iar după fiecare masă, să luați un repaos de cel puțin jumătate de oră, pentru a ușura digestia. Atenție la dulciuri, ele pot provoca îngrășarea în exces, care va aduce cu sine și alte probleme deloc plăcute: celulita, vergeturile, imposibilitatea de a scăpa de kilogramele în plus. Dacă aveți poftă, le puteți consuma, dar în cantități mici. Nici dietele de slăbire nu sunt indicate în sarcină, însă dacă observați că adăugați prea multe kilograme, puteți reduce consumul de pâine, paste făinoase, lactate grase și deserturi. Un alt sfat este să clătiți gura după fiecare masă, fapt ce vă va ajuta să evitați gustările nesănătoase, dar și să mențineți dantura într-o stare bună.

Gimnastica în sarcină

Ideea că femeia însărcinată trebuie să stea cât mai mult în pat nu mai este demult valabilă. În prezent, viitoarele mămici sunt foarte active chiar și până în luna a 9-a, iar întrebarea care le frământă este dacă pot practica sportul în această perioadă și ce tipuri de exerciții nu vor dăuna fătului. Recomandarea specialiștilor este să faceți gimnastică specială pentru gravide, pentru a vă menține o condiție fizică bună și a vă pregăti de travaliu. Asta desigur dacă nu aveți contraindicații în acest sens, cum ar fi iminența de avort sau altele, stabilite de medicul ginecolog care vă monitorizează sarcina.

Mai multe informații despre beneficiile sportului în sarcină și sfaturi pentru o activitate fizică eficientă găsiți aici https://ginecolog.md/beneficiile-sportului-in-timpul-sarcinii/.

Comentarii

Categories: Fertilitatea

Tatiana

Tatiana Coban

Voi fi bucuroasa sa aplic cunostintele si experienta acumulata pe teritoriul tarii si din afara, pentru a va ajuta in solutionarea anumitor probleme ginecologice.

GINECOLOG.MD
ABONEAZĂ-TE ACUM!

Primește primul articolele de la Ginecolog.md
direct pe emailul tău!

Introdu adresa de email:
Informația dvs. nu va fi partajată părților terțe.
x