Cancerul ovarian se dezvoltă in tăcere!

17 februarie 2019 la 0:21

Cancerul ovarian se dezvoltă in tăcere!

Cancerul ovarian este o afecțiune răspândită în rândurile femeilor și răpește anual zeci de mii de vieți. Pentru că are o evoluție lentă și deseori asimptomatică, acesta este descoperit, de obicei, abia la un an de la debut, când se află deja într-un stadiu tardiv. O altă cauză a diagnosticării târzii este faptul că pacientele nu atrag atenția la unul dintre cele mai frecvente simptome acel acestui tip de cancer, balonarea, și nu se adresează la medic pentru investigații. De asemenea, o bună parte din femei uită despre investigațiile anuale recomandate de ginecolog sau evită să le facă din anumite motive.

Fiecare a șasea femeie din Europa bolnavă de cancer suferă anume de cancerul ovarian. Rata înaltă de mortalitate în rândurile pacientelor se datorează anume diagnosticării târzii a bolii, simptomele acesteia fiind deseori nespecifice sau lipsind în totalitate. Potrivit unor studii recente efectuate în Marea Britanie, senzația permanentă de balonare poate fi unul din semnele care dau dovada prezenței cancerului ovarian. Însă foarte puține femei (doar una din 5) cunosc despre acest lucru, iar majoritatea dau vina pe alimentația incorectă atunci când se confruntă cu problema respectivă. Așadar, în loc să solicite un consult medical pentru a depista adevăratele cauze ale meteorismului, pacientele preferă să facă schimbări în meniul de zi cu zi și să renunțe la unele produse cum ar fi cele cu gluten și cele pe bază de lapte. De asemenea, ele aleg să includă în dietă iaurtul, ceaiul de mentă și alte produse pe care le consideră benefice.

Totuși, medicii recomandă femeilor să fie mai responsabile față de propria sănătate și să bată alarma la primele apariții ale meteorismului. În caz contrar, s-ar putea ca afecțiunea să fie diagnosticată deja când s-a răspândit în corp, ceea ce va face mult mai complicat sau chiar fără succes tratamentul său.

Totodată, este important să atrageți atenția și la alte simptome prin care se poate manifesta cancerul ovarian, cum ar fi:
– durerea lombară, abdominală sau abdomino-pelvină;
– eructațiile, indigestia, grețurile, modificările tranzitului intestinal, constipația sau diareea;
– hemoragiile vaginale anormale, în special după menopauză;
– apariția scurgerilor sau sângerărilor vaginale neobișnuite și neregulate;
– apariția durerii în timpul actului sexual;
– mărirea în dimensiuni a abdomenului sau/și palparea unei formațiuni tumorale la acest nivel;
– tulburările urinare;
– scăderea în greutate;
– astenia.

Printre factorii de risc ce cresc probabilitatea de a vă îmbolnăvi de cancer ovarian sunt:
– antecedentele de cancer în familie;
– vârsta înaintată, în special perioada de menopauză;
– infertilitatea;
– absența nașterilor;
– debutul precoce al ciclului menstrual (sub 12 ani) și instalarea târzie a menopauzei;
– tratamentele ce includ terapia hormonală de substituție sau a estrogenilor;
– sindromul ovarelor polichistice.

Pentru a ține sub control starea dvs de sănătate, este important să efectuați anual un set de investigații recomandate de medicul ginecolog, iar la primele simptome ale unor nereguli, să solicitați un consult specializat.